Pâinea noastră

Pâinea noastră

ADEVĂRURI ȘI MITURI DESPRE PÂINE

Mit: Pâinea îngrașă și crește riscul de obezitate

Pâinea devine un “inamic” doar în cazul în care este consumată în mod excesiv pe parcursul unei zile sau este asociată cu alimente precum cartofi, paste făinoase, dulceață, mezeluri. Există tipuri de pâine care, consumate în exces, îngrașă mai mult față de altele, ca de exemplu: pâinea din făină integrală este mai bună din punct de vedere nutrițional, datorită conservanților naturali, decât pâinea făcută din făină albă. Două felii de pâine integrală conțin 196 kcal, ceea ce înseamnă 10% din cantitatea de calorii necesară zilnic, în timp ce două felii de franzelă conțin 265 kcal.

Adevăr: Consumul de pâine proaspătă balonează

Este cât se poate de adevărat deoarece pâinea proaspătă și chiar caldă este mult mai greu de digerat, conform specialiștilor. Miezul unei pâini calde are o textură elastică și lipicioasă care îl face mult mai greu de transformat de sucurile gastrice și de asemenea conține mult amidon care favorizează senzația de balonarea și fermentațiile la nivelul colonului.

Mit: Pâinea nu are valoare nutrițională

Multă lume consideră acest aliment de bază ca fiind lipsit de nutrienți fiind doar “făină și apă”. Acest lucru nu este adevărat, specialiștii consideră că pâinea din cereale integrale, neprocesată, este o bogată sursă de vitamine, minerale, fibre și proteine necesare pentru sănătate. Pâinea, de asemenea, trebuie introdusă în alimentația copiilor și adolescenților deoarece le conferă un plus de energie. În general, copiii mici preferă pâinea din făină albă și nu cea integrală deoarece aduce un plus de calciu în organismul lor.

Adevăr: Pâinea induce stare de somnolență

Conform studiilor făcute de cercetătorii americani de la Universitatea Tufts, pâinea conține triptofan, un aminoacid necesar stimulării hormonilor preocupați de inducerea stării de relaxare și care ajută la instalarea somnului. Astfel, pâinea este considerată un sedativ natural, care te ajută să adormi mai repede și mai ușor. Nu este indicat să mâncați ziua foarte multă pâine deoarece poate apărea senzația de apatie

Mit: Coaja pâinii conține mai puține calorii decât miezul

Coaja pâinii nu este nimic altceva decât o cocă mai bine coaptă. Conținutul caloric este același ca al miezului, diferența făcând faptul că este mai ușoară de digerat deoarece miezul este mult mai lipicios. În plus, coaja ajută la un tranzit intestinal mai bun.

Adevăr: Pâinea este un aliment sățios

Datorită consistenței bogate în proteine, carbohidrați dar și nutrienți, pâinea se încadrează ușor în categoria alimentelor care induce rapid în organism senzația de sațietate.

Mit: Toată pâinea conține conservanți nocivi pentru sănătate

Acest lucru nu este adevărat deoarece mulți dintre aditivii și conservanții care se află pe piață au origini naturale (sare, lămâie). Pâinea care conține numeroși conservanți sintetici este cea ambalată, astfel că atunci când cumpărați o pâine ambalată este indicat să citiți foarte bine eticheta.

Adevăr: Pâinea din făină integrală este mai sățioasă

În interiorul pâinii din făină integrală se ascund surse foarte importante, pentru organismul nostru, de vitamine (B,E), minerale, calciu, fibre, fosfor, magneziu și fier.

Mit: Pâinea proaspătă este mai bună decât cea congelată

Pâinea proaspătă este preferată de cei mai mulți dintre noi pentru că o asociem din start cu un aliment sanătos, fiind proaspăt. Însă acest lucru nu este universal valabil, calitatea pâinii nu este dată doar de prospețime ci de ingredientele din compoziția ei. De exemplu, pâinea congelată conține mult mai puține ingrediente decât cea ambalată pentru ca nu are nevoie de conservanți, congelarea fiind metoda prin care pâinea își păstrează prospețimea și calitățile nutriționale până la coacere.

Share

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *